Det är lättare än någonsin att avlasta kundtjänst.
De flesta verksamheter med en hemsida har säkert märkt att förväntningarna på digital kommunikation har stadigt ökar de senaste fem åren. Men i samband med detta så ökar samtidigt trycket på kundtjänst. På Jibber har vi gjort vårt bästa för att underlätta i detta. Här listar vi 8 saker som fler verksamheter borde ta del av!
Chatt
Att chatta med besökarna ger en rakare kommunikation där eventuella kompletteringar och följdfrågor snabbt kan lösas. Den snabbare hanteringen leder i sin tur till kortare handläggningstider, vilket alla parter tjänar på.
Snabbsvar
I Jibbers chatt finns en funktion som vi kallar för Snabbsvar. Där förbereder du färdiga fraser och svar på vanligt förekommande frågor. Snabbsvar finns direkt i dashboarden där du chattar med dina besökare, så det tar bara några sekunder att svara!
Växelsystem
Vi har gjort möjligt att välja vem i användarkontot det är som ska hantera ett visst typ av ärende. När ärende-typen är vald så kommer systemet dela ut ärendet till rätt person i företaget automatiskt. Resultatet blir att medarbetare slipper allt manuellt arbete med att skicka ärenden fram och tillbaka till varandra. Därmed effektiviseras kommunikationen avsevärt eftersom besökaren direkt hamnar hos rätt person.
Autorespons
Ibland händer det att du inte kan svara direkt när en besökare skriver i chatten. Du kanske sitter upptagen i telefon eller så har någonting oväntat dykt upp som kräver din uppmärksamhet. Autorespons är ett meddelande som dyker upp i chatten och som ber besökaren fylla i sin email-adress om hen inte vill vänta kvar i chatten på att du svarar. Du kan då återkomma via email vid ett senare tillfälle istället. Du bestämmer självklart själv hur lång tid efter att en besökare har skrivit som autoresponsen aktiveras.
Användarformulär
Användarformulär är en valbar funktion där du kan begära att besökare fyller i vissa uppgifter innan de kan börja skriva i chatten. Du kan i Jibbers dashboard ställa in vilka uppgifter du önskar – namn, email, telefonnummer och/ eller kundnummer.
Offline-formulär
Det finns ett offline-läge till chatten, där chatten ställs om till ett formulär när du inte längre är online. Besökare som trycker på chatten för att komma i kontakt med dig ombeds då att fylla i sina uppgifter, så att du kan återkomma vid ett senare tillfälle.
Jibbers app
Oroa dig inte för att missa besökare bara för att du inte har datorn nära till hands. Vi har även skapat en app som gör det möjligt att ha full koll på inkommande meddelanden även när du är ute på språng!
Helpdesk
Vi på Jibber är särskilt glada att kunna erbjuda våra användare Helpdesk! Med Helpdesk kan besökare enkelt hitta svar under lättnavigerade kategorier, samtidigt som kundtjänsten avlastas i största möjliga mån. Helpdesk är helt integrerad med chatten och finns tillgänglig för besökarna dygnet runt, 7 dagar i veckan.
Vill du veta mer om Jibber? Läs mer om hur vår chatt till hemsidor fungerar eller prova gratis idag!