Vi på Jibber presenterar: Helpdesk!

 

 

 

Vi är väldigt glada att kunna visa er Helpdesk, vår senaste funktion i Jibber som utvecklats för att underlätta vid frågor och funderingar. Nu kommer besökare enkelt kunna hitta svar under lättnavigerade kategorier, samtidigt som kundtjänsten avlastas i största möjliga mån. Helpdesk är helt integrerad med chatten och finns tillgänglig för besökarna dygnet runt, 7 dagar i veckan.

 

Sedan tidigare finns en FAQ i Client Chat där besökare har kunnat finna svar på vanligt förekommande frågor. Nu kommer företag kunna välja att ha Helpdesk istället för FAQ i sin chatt.

 

Hur fungerar Helpdesk?

 

 

I Helpdesk kan användarna dela in frågor i olika kategorier baserat på område eller ämne, som exempelvis ”Erbjudanden”, ”Fakturafrågor” och ”Om oss”.

 

 

Under varje kategori finns sedan relaterade frågor som förekommer ofta eller som anses vara särskilt relevant för de som besöker företagets hemsida.

 

 

Användarna kan sedan skapa olika artikelsidor där de utförligt besvarar frågor eller berättar om delar av sin verksamhet. Genom artiklarna har besökare en chans att finna informationen de söker själva, och därmed behöver de kanske inte kontakta kundtjänsten i chatten.

 

Lätt att använda – såklart även i dashboarden!

 

 

Vi har lagt mycket arbete på att se till att Helpdesk är lätt för användarna att hantera i dashboarden. Det ska vara enkelt att skapa nya artiklar och redigera befintliga, samt att ordna dem i kategorier.

 

Det finns flera olika ikoner att välja bland när man vill skapa en ny kategori.

 

 

 

Vi har även gjort så att användarna kan välja att visa/dölja kategorier, det vill säga att de antingen syns eller inte syns i Client Chat på hemsidan. Det kan vara användbart exempelvis om en kategori bara är aktuell under en viss säsong, eller om man bara vill ha den dold under tiden man arbetar med den.

 

 

 

Behöver en artikel flyttas från en kategori till en annan? Det är inga problem!

 

 

 

Det är som nämnt väldigt lätt att redigera och skriva nya artiklar. Det är även möjligt att lägga in media som bilder och video i artiklarna.

 

Användarna kan också välja att signera med artikelförfattaren som skrivit artikeln vilket gör läsupplevelsen lite personligare, och därmed trevligare, för besökarna.

 

 

Vi hoppas att våra användare kommer ha stor användning av Helpdesk och att funktionen engagerar och öppnar upp nya möjligheter för både dem och deras besökare!

 

 


Vill du veta mer om Jibber och dess funktioner? Läs mer om hur vår chatt till hemsidor fungerar eller prova gratis idag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *