Nu hittar ni statistik i Jibbers dashboard!

 

Hur många chattkonversationer har vi i genomsnitt? Missar vi många chattkonversationer? Får besökarna vänta länge innan vi svarar?

När man använt sig av chatt på hemsidan ett tag så är det naturligt att det dyker upp en del frågor. För att svara på dessa frågor så har vi på Jibber skapat Översiktssidan. Vi hoppas att informationen som finns där kommer hjälpa våra användare att få en bättre överblick över sina interaktioner med sina hemsidebesökare.

 

 

Översiktssidan kommer att vara det första som användarna ser när de loggar in i vår dashboard. Högst upp på sidan har vi samlat information som vi tror att våra användare kan tycka är intressant, som exempelvis hur många medarbetare som är online för tillfället eller hur många besökare som befinner sig på hemsidan.

 

 

 

 

Någonting som vi tror kommer vara särskilt användbart för våra användare är responstid. Responstid är en funktion där man sätter ett mål inom vilken tid man strävar efter att besvara inkomna meddelanden i chatten. När man har definierat ett mål så ser man därefter  vad responstiden brukar snitta på.

Responstid är viktigt för en hög kundnöjdhet. En lång responstid ökar risken för att besökaren som skrivit i chatten lämnar hemsidan. Det kan i sin tur betyda att man förlorar en potentiell kund eller en värdefull kontakt. Det är därför viktigt att kontinuerligt hålla koll på detta och sträva efter att bli bättre.

 

 

En annan sak som är bra att göra regelbundet är att se hur aktiviteten i chatten ser ut. Vi har skapat ett enkelt sätt för våra användare att få en bild av hur många ärenden som hanteras. Det är möjligt att välja mellan att se den genomsnittliga chattaktivitet per dag, vecka, månad och år.

Genom att ha koll på chattaktiviteten så kan man bättre schemalägga när chatten ska vara öppen samt hur den ska bemannas!

 

 

Vi förstår värdet av att kunna exportera statistiken. Vi har därför gjort så att det är möjligt att exportera data till CSV-filer, som sedan kan bearbetas i exempelvis Excel.

 

 

Vi hoppas att Översiktssidan kommer att vara av stor användning och att den kommer hjälpa våra användare att optimera hur de använder sin chatt!

 


Vill du veta mer om Jibber? Läs mer om hur vår chatt till hemsidor fungerar eller prova gratis idag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *