Äntligen slut med manuellt arbete
Äntligen är det dags för vår nya och efterlängtade funktion – växelsystem!
Syftet bakom växelsystemet är att underlätta kommunikationen för både företag som företagets besökare. Nu är det möjligt att välja vem i företagskontot som ska hantera ett viss typ av ärende. Därefter kommer systemet dela ut ärendet till rätt person i företaget automatiskt. Resultatet blir att medarbetare slipper allt manuellt arbete med att skicka ärenden fram och tillbaka. Därmed effektiviseras kommunikationen avsevärt eftersom besökaren alltid hamnar hos rätt person direkt!
Växelsystemet ger besökaren möjligheten att välja vilket typ av ämne ärendet gäller. Meddelandet hamnar sedan hos medarbetaren/ medarbetarna som har motsvarande ämne aktivt bland sina så kallade “kanaler”.
I Jibbers dashboard väljer du enkelt vilka ämnen ni vill ha som ingångskanaler. Ämnen och kanaler finns i två nivåer. Dessa kan exempelvis vara baserade på vanliga frågor eller olika avdelningar på företaget. När man valt det som passar just det egna företaget får medarbetarna upp de olika kanalerna i sin vänsterpanel, och kan därefter välja vilka ärenden de vill hantera.
De olika ämnena/kanalerna presenteras i form av drop-down-val i Client Chat!
Observera att växelsystemet fungerar som en add-on till Formulär & Återkoppling samt Offlineformulär, vilket behöver vara påslaget för att växelsystemet ska vara igång.